بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با ایمپلنت دندان

آشنایی با ایمپلنت دندان

 ایمپلنت دندان در حقیقت یک ریشه مصنوعی به شکل پیچ از جنس تیتانیوم است که به جای ریشه دندان طبیعی در استخوان فک کاشته می شود.

همانطور که دندان طبیعی روی ریشه سوار شده است، یک یا چند دندان پروتزی یا تاج دندانی ساخته شده در لابراتوار نیز روی ایمپلنت هایی که نقش پایه را برای آنها دارد؛ سوار می شوند.


انواع ایمپلنت دندان

اولین چیزی که بیمار نیازمند به ایمپلنت به ذهنش متبادر میشود این است که کدامیک از انواع ایمپلنت بهتر است و گاها مبهوت از انواع ایمپلنت های دندانی موجود در بازار ( انواع ایمپلنت کره ای، آمریکایی ، ایمپلنتیوم ،Dio, ایمپلنت سوئیسی ، ایمپلنت sic و ... ) درمان خود را به تعویق می اندازد.

غافل از اینکه غالب ایمپلنت ها خوبند به شرط آنکه توسط دندانپزشکی که کار را میداند انجام پذیرد. مهارت دندانپزشک در درمان ایمپلنت امری بس مهم و ضروری است.


جنس ایمپلنت های دندانی چیست؟

از تیتانیوم ساخته می شوند و با اینکه یک عضو خارجی محسوب می شوند اما سازگاری بسیار خوبی با بدن دارند. این امر سبب می شود تا فیکسچر و استخوان فک به راحتی با هم جوش بخورند و فرد درمانی موفقیت آمیز داشته باشد.

خوشبختانه 98 درصد از جراحی ها با موفقیت انجام شده و نتیجه خوبی حاصل می شود.


مزایای کاشت ایمپلنت

• کمک به جویدن و هضم بهتر غذا

• جلوگیری از تحلیل استخوان فک

• حفظ ساختار چهره

• احساس راحتی بیشتر

• ظاهر شبیه دندان طبیعی

• دوام و طول عمر طولانی


معایب ایمپلنت دندان

1) شکستن بدنه ایمپلنت: احتمال شکستن بدنه‌ی ایمپلنت بسیار کم است اما غیرممکن نیست. در صورتی که فشار بسیار زیادی به ایمپلنت وارد شود ممکن است بشکند و اگر ایمپلنت دندان دچار شکستگی شود، امکان اصلاح آن وجود ندارد.

 2) شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت: که قبلا گفته شد، وارد شدن فشار زیاد به ایمپلنت ممکن است باعث بروز مشکلاتی مثل افتادن روکش ایمپلنت شود.

این فشار حتی ممکن است به شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت نیز کمک کند. این فشارها اغلب به دلیل مشکل دندان قروچه و حتی رفتن موادغذایی بسیار سخت یا رفتن سنگ زیر دندان است.


3) عفونت ایمپلنت: مواردی که باعث عفونت ایمپلنت شود بسیار نادر است. با این حال بین بیماران این اصطلاح به اشتباه رایج شده است.

در مواردی که کاشت ایمپلنت به درستی صورت نگیرد و دندان ایمپلنتی کاملا به استخوان جوش نخورد، ممکن است دندانپزشک دندان را جدا کند.



شرایط لازم برای انجام ایمپلنت فوری

1- 6 دندان قدام بالا و یا فک پایین بصورت گروهی یا تک تک وجود حداقل 6 میلیمتر عرض استخوان

2- وجود حداقل 13 میلیمتر طول مفید استخوان

3- تیپ یک یا دو یا حداکثر 3 استخوانی ( از نظر تراکم)

4- گیر اولیه 35 الی 60 نیوتن

5- رعایت بهداشت دهان ودندان

قیمت انواع ایمپلنت دندان

هزینه های تمام شده خرید و نصب قطعات کاشتنی دندان معولا نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی بیشتر است. و این طبیعی است زیرا هم قطعات گران هستند و هم روند انجام عمل مشکلتر و زمانبرتر است.

تمام هزینه ای که برای دندان کاشتنی خود صرف میکنید بیشتر آن مستقیما برای خرید و بکارگیری متریال مورد نیاز مورد نیاز، استفاده میشود.

طبیعی است که هرچه فرآیند درمانی تخصصی تر باشد هزینه ها نیز در هر صورت بالا خواهد بود.


نتبجه گیری

این درمان در دندانپزشکی سبب شده است که گزینه های درمانی بیشتری برای جایگزین کردن یک یا چند دندان از دست رفته وجود داشته باشد که استحکام بیشتری در طول زمان دارند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده