مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هفت روش خانگی سفید کردن دندان

هفت روش خانگی سفید کردن دندان

حدود ۱۸ درصد افراد می‌گویند که معمولا در هنگام عکس گرفتن سعی می‌کنند دندان‌هایشان را پنهان کنند. بیشتر آنها از رنگ زرد دندان‌هایشان ناراضی‌اند و خجالت می‌کشند. امروزه داشتن دندان‌های سالم و زیبا اهمیت زیادی دارد و به همین خاطر است که تعداد کسانی که از سفید‌کننده‌های دندان استفاده می‌کنند یا برای سفید کردن دندان‌هایشان به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنند هر روز بیشتر و بیشتر می‌‌شود. دندان های شما در نمایاندن صورتی جذاب و زیبا برای شما نقشی اساسی دارد. برای داشتن دندان هایی سفید کافی چند روش سفید کردن دندان را با به کار بگیرید.


روش های سفید کردن خانگی دندان


جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

2قاشق چای خوری جوش شیرین ،با 2 قاشق چای خوری از خمیر دندان و یک قاشق چای خوری از پراکسید هیدروژن مخلوط کنید مخلوط را روی دندان ها پخش کنید و 5-10 دقیقه آن را رها کنید .

دندان ها را با مخلوط مسواک کنید و سپس به طور کامل با آب بشویید، برای حذف تمام پراکسید هیدروژن با خمیر دندان به طور منظم و یا جوش شیرین مسواک بزنید.


سرکه سیب

1/2 قاشق چای خوری سرکه سیب و یک فنجان آب اماده کنید سرکه را به آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

قبل از مسواک زدن دندان ها را با این آب بشویید. این روش را 2-3 بار در یک هفته در صبح انجام دهید.


استفاده از پوست موز

می‌توانید از قسمت داخلی پوست موز استفاده کنید زیرا این قسمت سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و دیگر مواد معدنی است و تمام این مواد باعث سفید شدن دندان می‌شوند. 

مواد معدنی غنی موجود در موز، جذب مینای دندان شده و تاثیر شگرفی در سفید شدن دندان دارد. پس از مسواک زدن عادی می‌توانید تکه‌‌ای از پوست موز را دو دقیقه روی دندان‌های خود بکشید، سپس دهان خود را آبکشی کنید و پیش از خوابیدن یک بار دیگر این کار را تکرار کنید.


روغن نارگیل

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان بگذارید و به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه بین دندان‌ها بچرخانید یا چند قطره از آن را به خمیردندان‌تان اضافه کنید.

 راه دیگر استفاده از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان‌ها این است که گوشه‌ی یک حوله‌ی کوچک و تمیز را به روغن نارگیل آغشته کنید و روی دندان‌ها بمالید.

 روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی بوده و برای محافظت و تمیز کردن لثه‌ها نیز بسیار عالی است.


توت فرنگی 

دو یا سه عدد توت فرنگی را میکس کرده و آن را روی مسواک یا پنبه قرار داده و با آن مسواک بزنید.

قبل از شستن اجازه دهید که سه تا پنج دقیقه باقی بماند، سپس بشویید.

یکبار در هفته اینکار را انجام دهید. مصرف زیاد آن به دندان آسیب زده و آن را ضعیف میکند.


زردچوبه

مقداری از یک پودر زردچوبه با کیفیت را بردارید. مسواک خودتان را مرطوب کنید و آن را در پودر زردچوبه بزنید. مسواک را هرگز به منبع اصلی زردچوبه نزنید چرا که می‌تواند باعث گسترش باکتری شود.

سپس دندان‌ها را مانند همیشه مسواک بزنید تا پودر زردچوبه به قسمت‌های مختلف لثه و دندان برسد و بگذارید تا این پودر برای حداقل ۵ دقیقه روی دهانتان باقی بماند.

سپس دهان خود را کاملا با آب بشویید و سپس دوباره دندان را به کمک خمیردندان یا دیگر محصولات تمیزکننده دیگر مسواک کنید.


استفاده از پوست پرتقال

یک یا دو بار در داخل پوست پرتقال را روی دندان های خود بمالید. دندان هایتان را به طور معمول با خمیر دندان معمولی خود بشویید.

پیشنهاد می شود از این روش هر روز استفاده کنید تا بعد از 1 یا 2 هفته شاهد سفید شدن دندان هایتان باشید.

محتوای اسیدی از پوست پرتقال دندان ها را سفید می کند و همچنین به عنوان عامل ضد میکروبی عمل می کند.


حرف آخر

در آخر لازم است یادآور شد که تمام روش های فوق روش هایی موقتی هستند و بعد از مدتی باز دندان ها استعداد زرد شدن پیدا میکنند. استفاده از مواد صنعتی و شیمایی نیر با استفاده زیاد به مینای دندان آسیب وارد میکنند. 

بهترین راه سفید کردن دندان‌ها این است که تغذیه‌ی سالم داشته باشید، هر روز دندان‌ها و لثه‌هایتان را مسواک بزنید و خوب آبکشی کنید و مصرف چای، قهوه و خوراکی‌های شیرین را به حداقل برسانید. 

اولین اقدامی که باید انجام بدهید این است که اگر سیگار می‌کشید آن را ترک کنید! و البته در هر سن‌وسالی که هستید، با کمک یک محصول خانگی، طبیعی و بی‌خطر، هر روز به دندان‌هایتان رسیدگی کنید و به آنها عشق بورزید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده