بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» لیفت لثه چگونه است؟

لیفت لثه چگونه است؟

برخی از افراد به دلیل اینکه خط لثه شان بسیار پایین تر و یا بالاتر از حد معمول است، زیبایی لبخندشان را از دست می دهند و این امر تا حدود بسیار زیادی باعث کاهش اعتماد به نفس در آن‌ها می شود. اما خوشبختانه، با پیشرفت تکنولوژی این مشکل به راحتی قابل حل است.

جینجیوکتومی یا همان لیفت لثه، یکی از خدمات مربوط به ترمیم و همچنین زیبایی دندان است که برای حل این مشکل به کار می رود.

با استفاده از این روش درمانی، مشکل عدم تناسب خط لثه از بین رفته و زیبایی لبخند به چهره شخص باز می گردد. جراحی لیفت لثه معمولاً برای زیبایی هرچه بیشتر انجام می شود و نمی توان آن را از شمار عمل های ضروری دانست.


عمل لفت لثه چگونه انجام می شود؟


این عمل حدود 2 تا 3 ساعت طول میکشد و همانند سایر درمانهای دندانپزشکی تحت بی حسی موضعی انجام میشود. اگر چه بی حسی موضعی برای این عمل کافیست اما برای برخی بیماران که اضطراب زیادی دارند ممکن است برای راحتی بیشتر آرام بخش نیز استفاده شود.

جراحی لیفت لثه یک جراحی جزئی است و زخم حاصل از آن در ابتدا ممکن است همانند هر زخم دیگری در بدن کمی ناراحتی ایجاد کند. ممکن است برای برطرف شدن درد مسکن برایتان تجویز شود.


لیفت لثه برای چ کسانی مناسب است؟

به طور کلی افرادی که لبخند لثه ای دارند یعنی در هنگام لبخند زدن لثه ی آن ها بیشتر نمایان می شود جزو افرادی هستند که در اولویت استفاده از روش درمانی لیفت لثه ای قرار دارند . این افراد برای این که بتوانند از روش لیفت لثه استفاده کنند باید ریشه ی دندان شان به قدری محکم باشد که با نمایان شدن بخش اعظمی از دندان ، ساختار دندان به خطر نیفتد.


محدودیت های لیفت لثه برای افراد

محدودیت جراحی لیفت لثه به این بستگی دارد که قرار است تا چه حد اسکالپتینگ با لیزر انجام شود. تنها به میزان خاصی بافت لثه در اطراف دندان ها نیاز است تا بتوان توازن سالمی بین دندان و لثه برقرار کرد. این اندازه را عرض بیولوژیک می گویند. اگر لبخند لثه ای دارید که با لیزر به تنهایی قابل اصلاح نیست روش های دیگری هستند که می توان از آن ها هم استفاده کرد.


برای بررسی این که برای اصلاح لبخند لثه ای چه کارهایی می توان انجام داد باید به پزشک مراجعه کرد.


طول دوره درمان لیف لثه

از آنجا که امروزه لیفت لثه بصورت سریع، بدون درد و خونریزی و یا همراه با خونریزی بسیار کم انجام می شود، بهبودی بعد از عمل بسیار آسان تر است.

بیشتر بیماران در طی 24 ساعت قادر به خوردن و نوشیدن در حالت عادی هستند و لثه ها باید طی دو روز کاملا بهبود یابند. لثه های شما ممکن است بعد از جراحی لثه برای چند روز متورم و دردناک باشند.


جراحی لثه برای روکش معمولا همزمان با سایر روش های دندانپزشکی مانند قرار دادن ونیر یا روکش دندان انجام می شود. بنابراین لازم است هرگونه دستورالعمل اضافی را از دندانپزشک خود بگیرد.


معایب لیفت لثه

هیچ جراحی بی عیب نیست و شامل ریسک های خاص خود است. ریسک های لیفت لثه واکنش آلرژیک بدن به بی حسی( این مورد به ندرت رخ می دهد) و بازگشت بافت لثه به حالت نخست می باشد.

در صورتی که از ظاهر دندان ها و لثه هایتان ناراضی هستید، با یک دندانپزشک ترمیم و زیبایی مشورت کنید تا بدانید که آیا کاندید لیفت لثه هستید یا خیر. اما به یاد داشته باشید، مانند هر درمان دیگری، نتیجه ی نهایی بستگی به مهارت دندانپزشک دارد.

از این رو نزد هر دندانپزشکی نمی توان لیفت لثه انجام داد و باید قبل از انتخاب دندانپزشک، تحقیقات کامل را انجام دهید و از ماهر بودن وی اطمینان حاصل کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده